dimecres, 12 de juny del 2013

Campionats Catalunya Relleus d'Orientació - Llers

com ja es sabut en el món de les curses d'orientació el Campionat de Relleus te quelcom especial, no sé si es pel nivell de disfresses dels clubs, per còrrer per uns colors, un nom, per l'ambient d'amistat i rivalitat... però es una cursa diferent.

Al cotxe direcció Llers, em van preguntar quina estratègia tenia per la cursa, i vaig respondre;

  1. Sortir el més tranquil i concentrat possible (tenint en compte que era sortia en massa)
  2. No anar massa ràpid en les 2-3 primeres fites
  3. Si no faig errades a partir de la 3, accelerar el ritme
  4. Anar en compte després del pas per fita vista
  5. Comprovar sempre el codi de control!!!!!

Un cop allà, quan van donar la senyal perquè els 1rs rellevistes ens anéssim preparant vaig seguir el ritual de sempre abans de qualsevol cursa, concentració, analitzar el que m'envolta per orientar el més ràpid possible el mapa, mirar que tot estigui a lloc (brúixola, sportident) i esperar el tret de sortida!!! 

Els nervis eren palpables tant en els espectadors com en els corredors, aquests mirant el mapa, treient-li la goma de pollastre per poder agafar el mapa ràpid...i de cop sona una melodia del farwest i s'acosta un COWBOY per la línia de sortida, caminant com si fes dies i dies que anava sobre un cavall i disposat a donar el "pistoletasu" de sortida!

Després de fer el compte enrere van començar els relleus, agafar el mapa, còrrer per no ser atropellat, nervis, tothom animant als seus companys mentres ens disposàvem a buscar la fita 1 al mapa hi ha orientar!!!!

Fins aquí be, un cop passat el triangle va començar un dels meus pitjors relleus sense cap mena de dubte, tot allò que havia pensat que faria se'n va anar a la me...da en 3 fites.  

F1 casi 9' (quant es podia fer amb 2'40'')  pensava que tenia controlada la navegació però no, al arribar al tàlveg no sabia a quina alçada estava total vaig arribar a un forat V que tenia al S

F3 5'28'' ( podia fer amb 2'02'')  tenia punt d aturada clar amb la pista per si la passava de llarg, però no se perquè no li vaig fer cas i em vaig posar a buscar on no tocava

F5 6'05'' (podia fer amb 3') veient el mapa ja es veu l'errada greu...vaig passar per sobre la fita

F6 5'08'' (podia fer amb 3') la vaig passar de llarg, va tocar baixar una mica 

F7 6'30'' (podia fer amb 3'45'') vaig confondre la cabana del E de la fita amb la que hi havia a l' W fins que vaig veure la pista... 

en aquestes 5 fites hi vaig perdre uns 13' 
No va ser fins a partir de la F8 que vaig començar a enllaçar bones rutes, bones eleccions i bon ritme, sabent que encara quedaven 11fites per acabar el meu relleu 


Un cop feta la 19, sprint final i esperar si els meus companys ho arreglaven. Vaig acabar molt desanimat per la mala carrera que havia fet però be així són les curses d'orientació. 

Al final vam acabar 6ns de Catalunya (de 22) molt lluny dels 4 primers.

Tot i aquest mal resultat des d'aquí felicitar a tots/es corredors que fan possible que any rera any aquest campionat vagi guanyant en emoció, per exemple, un MEGA SPRINT pel 1r lloc de DV entre les dos rellevistes del UE VIC!!! espectacular!!!  
També fer una menció especial a tots els clubs que es van disfressar per l'ocasió...

Els Farra-O ho van petar bastant amb la seva disfressa de San Fermines amb toro inclòs!!!! San Farreros!! 
L' UPC que van netejar tot el bosc maruj@s
El COB que anaven com no de PATUMAIRES!!!!
Els Xino Xano, que em va quedar el dubte de si venien de La Jonquera o del Metge....
Els Aligots, de COWBOYS i COWGIRLS

crec que no me'n deixo cap, també animar a la resta d'equips a que de cara l'any que ve ens animem a Disfressar-nos!!!!

Deixo 3 enllaços on podeu veure més fotos d'aquests campionats:


I la web dels Campionats Relleus  Aligots 13

Després d'aquesta Cursa s'atura la competició oficial Catalana i durant aquests dos mesos d'estiu tindrem alguna popular i sobretot ple de campionats per tot europa!!! 5 dies de França, O-Ringen, Bohemia, 5 dies Apennines, Scottish 6 days.... Gran enllaç

Sentfores - La Guixa 30 de juny
Arenys de Munt-O 7 de juliol

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada