dilluns, 23 de setembre del 2013

Desert-O

Aquest cap de setmana 21-22, un miler d'orientadors disputàvem la penúltima prova de la lliga espanyola d'Orientació a Arganda del Rey, a la zona de la Dehesa del Carrascal (Mitja i Llarga) i sprint a la zona del centre del poble. 

El cap de setmana es presentava ultra caloros, amb temperatures de fins a 30-32º, i la mala sort del sorteig d'hores de sortida em va portar a començar les curses a les 12:20 i a les 11:41. Realment molt complicat si més no per a mi poder rendir amb aquestes temperatures en un terreny tant sec... Crec que hauria estat un detall adelantar encara que fos 30minuts les hores de sortida de la mitja (10:00) com de la llarga (9:30).... 

Pel que fa la cursa, 
Mitja Distància 4,4km (lineals)


ràpida i sense gaires canvis de direcció ni bucles. Fites no gaire complicades. Tot i això vaig fer l'erradeta de sempre a la F4 (-3'), errada estupida, sortir al tàlveg dispers i no se perquè vaig anar al turó de l'est enlloc de l'oest i F5 (-50'') em vaig passar de llarg el pou i la mina però ho vaig saber veure ràpid. F17 (-1'30'') vaig sortir a la pista just davant el bosc blanc, vaig pujar en busca del pas obligat de davant la fita però no estava encintat... i buscant vaig trobar un pas que deuria ser el bo. F19 (-1') vaig anar a voltar una mica massa per no voler-me enmerdar a creuar boscos.

Tot i aquestes petites errades (-6'20'') i la calor que feia vaig acabar fent un temps de 46'54'' 17è lloc a 8' del primer classificat

Tot i no haver fet curs de traçadors ni haver traçat mai, crec que aquest circuit podria haver estat millor, fent més bucles, més canvis de direcció, allunyant fites de les línies elèctriques i camins... era un circuit pràcticament circular.

Sprint 3km (lineals)

A la tarda del dissabte, tocava la segona cursa del cap de setmana. Cursa ràpida pels carrerons del centre. Sortida des de dalt d'un turó d'Arganda i anant alternant baixades i pujades. Crec que vaig fer un parell d'errades d'elecció de rutes F14  (en Blau, 2 alternatives d'elecció de ruta) 

Temps total 20'49'' acabant en 7è lloc a 2'15'' del primer classificat

Igual que a la mitja, en l'sprint podrien haver utilitzat més el mapa, ja que hi ha ple de carrerons sense sortida que haurien donat una mica més de joc.

Llarga 9,2km (lineals)

diumenge mati a ple sol tocava sortir a còrrer, circuit llarg i duresa climatològica. Tant pre-sortida com a la sortida va tocar remullar-se be i hidratar-se be. Així va començar la cursa, molt poques errades F2 (-4') va costar trobar la rasa, per resituar-me vaig anar al límit de vegetació, pujar pel tàlveg, clariana, bosc blanc i fita, sortida F8-F9 (-3') vaig caure cap al costat de tanca que no tenia sortida, vaig haver de recular una mica reseguint tanca fins a l'obertura i F18 potser hauria estat millor voltejar que no pas baixar, creuar camp i pujar. De la F15 a Meta tranquil·lament vaig perdre 1' per fita, degut al cansament+calor 

Normalment no paro mai a veure aigua en els avituallaments, però aquest cop, amb la calor que feia vaig parar en el tram F7-F8 i F12-F13... 2 gots i mig a cada un...bufff... 

Tot i això vaig acabar 21è fent un temps de 1h50'17'' a uns 22' del primer.

Em va quedar una sensació semblant que amb les altres dues carreres, en aquesta no hi havia cap tirada llarga, a gairebé totes les fites podies tirar de camí i la zona final de l'encintat obligatori també crec que sobrava o sinó buscar una altre zona on fer aquest últim bucle. 

Classificació general dels 3 dies, 10è de 63 corredors a H21A 

Pròximes curses d'orientació:

-28/29 Setembre O'Pyrene: 2 dies Urbasa
- 5/6 Octubre 2 dies d' Euskadi


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada